Bedrijfsfeesten

Bedrijfsfeest organiseren?

Music Marketing and More – maatwerk voor ieder bedrijfsfeest van ieder formaat.

Je gaat een bedrijfsfeest organiseren op je werk of voor je bedrijf. In eerste instantie is het doel helder, maar na een korte inventarisatie wordt al snel duidelijk dat de werkzaamheden en de gehele organisatie een behoorlijke klus zijn. Het “even regelen” is er niet bij en al snel komt het besef dat het project relatief veel (vrije) tijd zal gaan kosten.

Een bedrijfsfeest organiseren, wat komt er bij kijken?

Voordat er inhoudelijk besluiten over bijvoorbeeld het thema, de horecavoorzieningen en/of het licht en geluid genomen worden, neemt Music Marketing & More in de opstartfase verschillende fases gezamenlijk door. Alles start met een gedetailleerde planning, die in overleg met de organisator gemaakt wordt. Aansluitend worden het thema, de muziek, aankleding, presentatie en investering besproken. Music Marketing & More luistert naar ieder idee, voor ieder bedrijf van ieder formaat, zonder een bodem of plafond te hanteren. Het belangrijkste uitgangspunt is een geslaagde avond, waarbij tevredenheid van bezoekers en organisatie centraal staat. Na afloop vindt er – indien gewenst – een bondige evaluatie plaats.

Wat heeft Music Marketing & More in huis?

Kort samengevat: een gevarieerd en up-to-date netwerk van (internationale) artiesten, in-house horecavoorzieningen op maat, gecombineerd met in-house muziek- en geluidstechniek op maat. Music Marketing & More is door de aanwezigheid van deze voorzieningen in staat de organisatie van een bedrijfsfeest tegen concurrerend tarief aan te bieden; de benodigde apparatuur hoeft niet elders geboekt te worden, waardoor er onnodige kosten ontstaan. Daarnaast stelt de directe aanwezigheid van de voorzieningen Music Marketing & More in staat vlot te handelen. Er is geen overbodige planning en organisatie nodig om alles tijdig te faciliteren. Benieuwd naar de referenties? Vraag naar onze portfolio!
 

Locatie, budget en thematiek

De beschikbare mogelijkheden voor een locatiekeuze zijn als volgt: locatie huren, bedrijfsfeest op eigen locatie, in een door Music Marketing & More geleverde feesttent of op het Music Marketing & More buitenpodium. Afhankelijk van het besproken budget worden hierin gezamenlijk logische keuzes gemaakt. Voor wat betreft de thematiek laten we graag onze creativiteit de vrije loop, zodat er uiteindelijk de juiste mix tussen formaat, originaliteit, beoogde sfeer en algehele uitstraling ontstaat. Music Marketing & More bouwde bijvoorbeeld al een tijdmachine, waarbij de bezoekers een kijkje in de toekomst van het bedrijf konden nemen.
 

Muziek, Techniek en Catering

Soms vraagt een locatie om intieme muziek, soms schreeuwt een locatie om uitbundigheid. Is het dimmen van het licht en het sturen van de muziek in combinatie met videomapping en VR de beoogde aanzet tot gesprekken onder de bezoekers? Of zijn de rookmachine, de lasers, het vuurwerk en een FX-spektakel op maat het startschot voor koele biertjes, witte wijntjes en vlotte pasjes op de dansvloer? De juiste toon zetten is wat Music Marketing & More doet. Naast DJ’s boek je bij Music Marketing & More artiesten van formaat, bekijk hiervoor ons artiestenoverzicht. Op het gebied van techniek en catering worden op basis van locatie, budget en thematiek gezamenlijk afspraken gemaakt. Ter inspiratie: we verzorgden Live Cooking op locatie, waarbij de bezoeker zich een moment de chef mocht wanen. En ook zijn de klassiek gezellige patatkraam, de foodtruck met het verassende aanbod of de Meatlovers’ smoker BBQ’s vaak gewilde keuzes.  

Event marketing

Een bedrijfsfeest is per definitie niet geslaagd zonder de bezoekers. Relaties, medewerkers, vrienden, familie en/of potentiële klanten. Voor wie wordt er georganiseerd? Waarom reken je op de aanwezigheid? Hoe schrijf je de juiste boodschap in de juiste context? Hoe wordt dit vormgegeven en hoe wordt de doelgroep bereikt, zonder dat de boodschap opgedrongen wordt? Naast de organisatie vormt het “vermarkten” van een bedrijfsfeest, ondanks het feit dat de bezoeker vaak al bekend is, een mooie uitdaging. Music Marketing & More is gespecialiseerd in het crossmediaal (online en offline) aanbieden van het bedrijfsevenement dat georganiseerd wordt. Ook hierbij geldt dat er voor iedere situatie van ieder formaat een passende oplossing beschikbaar is.

Hoe ziet de samenwerking er precies uit?

Music Marketing & More organiseert bedrijfsfeesten op projectbasis, waarbij op organisatorisch, inhoudelijk en financieel vlak  concreet, stapsgewijs overleg centraal staat. Tijdens een eerste, oriënterende kennismaking worden in ieder geval de volgende punten doorlopen:
  1. Reden voor het bedrijfsfeest
  2. Kennismaking met het bedrijf Music Marketing & More  
  3. Bedrijfsachtergrond en informatie
  4. Mogelijke ervaring met evenementenorganisatie
  5. Locatie, budget en thematiek
  6. Muziek, techniek en horeca
  7. Event marketing en eventueel maatwerk / aanvullende wensen